בעולמנו הדינמי, על מנת להישאר עדכני ורלוונטי, יש צורך להיות כל הזמן עם יד על הדופק.
כל עסק בתחומו נדרש לחשיבה מתמדת כיצד להביא ללקוחות את הדבר הבא.
הנ"ל רלוונטי הן לארגונים שמספקים שרותים והן לארגונים שמוכרים מוצרים.
בארגונים שמספקים שירותים, יש לבדוק כל הזמן כיצד לשפר, ליעל ולהנגיש ללקוח את השרות שהארגון מספק.
בארגונים שמוכרים מוצרים, יש למצוא מוצרים חדשים, לבדוק כיצד להוזיל עלויות, לחפש נישות שהמתחרים עדיין לא הגיעו אליהם , למזג חברות ופעילויות וכל הזמן לחשוב קדימה.
כל הנאמר לעיל מהווה מסגרת לצמד המילים "פיתוח עסקי".
פיתוח עסקי, כשמו כן הוא: לפתח את העסק.
מנהל פיתוח עסקי
ארגונים רבים, ישראלים וגלובאליים, משקיעים כיום בעובד נושא משרה בכיר (בדר"כ משרת סמנכ"ל) בתפקיד מנהל פיתוח עסקי.
ארגונים שאינם מחזיקים בתפקיד זה, נעזרים במקרים רבות ביועץ פיתוח עסקי חיצוני.
עד כמה שנושא הפיתוח העסקי מזוהה עם תחום המכירות, הוא איננו זהה לו. הוא רק נלווה אליו.
המטרה הסופית היא כמובן להגדיל מכירות ולמקסם רווחים, אולם מנהל פיתוח עסקי עוסק גם בפיתוח כלים לצורך הגעה למטרה הזו.
דוגמאות לאמצעים להגדלת מכירות שאינם מהווים פעולת מכירה הינם רכישת פעילות של חברה מתחרה, שדרוג מערכת מחשוב, יבוא מוצרים במקום לייצר אותם וכד'.
כל הפעולות הללו יושבות מתחת למטריה של פיתוח עסקי, ומהוות פעולות אסטרטגיות שישרתו את הארגון לטווח ארוך. אם אתם מעוניינים בפתיחת עסק זכיינות, מומלץ להעזר ביועץ לעסקים שמבין בתחום ויעזר לכם לנהל ולהקים את עסק.
אסטרטגיה
פיתוח עסקי מנוהל במקביל לחזון של החברה. טרם ביצוע ההחלטה מהם האמצעים להגיע למטרה, יש להבין מהי המטרה.
לאחר שהחזון והמטרה ברורים, מטפל הפיתוח העסקי בדרכים ובאפשרויות להגיע למטרה.
פיתוח עסקי של העסק שפועל מתחת לחזון של החברה, מבטיחים את הצמיחה וההצלחה של הארגון לטווח ארוך